torsdag 20 november 2008

Gåsagillet

Eftersom ingen skrivit nåt om gåsahelgen på DBPC så då får väl jag skriva ihop nå. Vill du sno texten, mattias, så gör så!

Först började helgen då med att jag, som inte skulle ha så mycket packning med mig, kom släpandes med all packning till bussen, för att se byta till tåg i Hässleholm, och sen byta tåg i Malmö. Misstänkte att Fredrik skulle med samma tåg men eftersom jag och Johnny var ganska sena så såg vi inte honom stiga på.Väl framme i Skurup (och då trodde vi att vi missat det till och med) så stod Bosse o väntade. Fredagskvällen förflöt lugnt och stilla. Smörgåstårta stod på menyn och tärningspel. Tärningsspelet vann jag båda gångerna.

Lördag morgon vaknade jag med ett ryck, spänd på vad som skulle hända under dagen. Önsketänkande. Jag vaknade upp väldigt segt och Johnny vaknade ännu segare. Veronica och jag klev samtidigt ut i korridoren och sen var det frukost. När jag sedan tänkte leka paparazzi insåg jag att allt utom minneskorten var medtagna till kameran. Så bilderna här är tagna av mig och Veronica med Veronicas kamera.

Dagen förflöt och Veronica var fast besluten att få ihop flest poäng enligt det smarta poängsystem Fredrik satt ihop. Och visst, mer än mig fick hon ju, men jag sköt ändå bättre än henne! Men bäst sköt Johnny. Nybörjartur skyller jag på fast jag vet bättre. Och vinsten blev att han fick sitta i högsätet och middagen betalt. Senare på kvällen kom resten av mitt sällskap som totalt utgjorde halva gillet i lördagskväll. Och en i sällskapet var Annika! Mina försök att överraska Veronica misslyckades lite smått, men hon blev nog glad ändå.

Middagen smakade som vanligt mycket bra och sällskapet var trevligare än vanligt enligt mig. Kanske för att sist jag var på gåssamiddag vågade jag bara prata med Veronica. Och den där söta killen som var där. Men det är en annan historia. Efter middagen så dansade vi lite av det vi tidigare under dagen övat in och det var väldigt kul. Och sedan kröp de flesta till kojs och somnade. Dock inte jag, Annika och Johnny som skulle dela säng. Och täcke. Vi är alla tre sådana som vill ha hela täcket för oss själva, och ni kan ju tänka er vilket krig det blev!

Söndagen förflöt lugnt, det vill säga att vi tre sov tills "frukost" (dvs middagstid) och sen packade in oss i bilen och for hemmåt efter ännu en lyckad gilleshelg. Tack alla som var där för en mycket trevlig helg!

Förberedning av maten
foto: Minna Nilsson

Jag och Veronica var trubadurer, men vi är lite tveksamma på om alla uppskattade det lika mycket som vi...
Foto: Minna Nilsson
Jag & Bosse, mycket trevlig som bordssällskap
Foto: Veronica Persson

Min söta Gåsakong! 26 poäng skramlade han ihop.
Foto: Veronica Persson

Jag skyller på att det blev varmt i dräkten. Dock matchar polotröjan mycket bättre i vilket fall som. Annika & Johnny fågnades visst också på kort.
Foto: Veronica Persson

Inga kommentarer :