söndag 21 april 2013

Grön hängselklänning del 2

Nu är den halvklar. Riktigt bra passform över brösten. Jag vet att det inte ska vara snortajt, men det är skönt att veta att all tyngd inte hänger på banden åtminstone. Som ni ser på bild 2 så mätte jag lite fel (jag trodde kilarna skulle behöva gå ända upp... istället fick jag ta in ca 10 cm på omkretsen på fram- och bakstycket. Oops. Och klänningen ska vara sluttande, så bakstycket är 10cm längre än framstycket. Klippte även ut två kilar att sätta mitt fram och bak men jag tror det blir tillräcklig vidd ändå. (Detta är andra gången jag klipper ut fram- och bakkilar och inte använder dom, måste lära mig att klippa dom NÄR jag ska sätta i dom så jag eventuellt kan använda tyget till annat. Suck!)

På nedersta bilden ser ni hur den blå klänningen kommer se ut. Den gröna kommer ha linneliknande "brickband" runt bröstkorgen och fållen, ev även på banden. Den blå kommer förhoppningvis ha sidendetaljer, beror på vad jag hittar på stoff och stil idag.

Dagar till Knäcke:
Projekt kvar: 13





Inga kommentarer :