måndag 21 oktober 2013

Snyggaste hosorna på stan

Under Knäcke så slets sulorna på mina hosor ut. Det var i maj. Så jag har skippat hosorna tills nu. Jaktgille i förra veckan. Scoutstuga i oktober... jag tror jag vill ha ett par hosor ja. Så jag tog mig i kragen och ritade av de redan avsprättade sulorna (vilket jag gjorde veckan efter Knäcke, för övrigt) och klippte ut nya. De sista stygnen sattes minuten innan vi klev av tåget i Ängelholm. Under eventets varma timmar satt jag och lade alla sömmar, något som inte var gjort sedan innan.


Väl hemma igen så blev jag som sagt sugen på att göra en kantvävning. Nu blev det ju inte så då en nål med stort hål saknades, så det blev att sy fast ett brickband. Trots att klockan var enormt mycket kunde jag inte somna (redan gått upp en gång för att göra klart bandet) så jag broderade även dit mina SCA-initialer - YY - i runor. EGENTLIGEN är ju initialerna YU (Ylffwa Uhrwäder), men med runor får man göra som man vill!



Snöret hade jag påtat tidigare under kvällen när jag satt på kontoret och väntade på att lektionen skulle starta. Jag viker ner kanten på hosorna över snöret för att kjolen inte ska gnugga upp det. Ett problem som kanske är vanligare än man tror...

Ett lagom stor och riktigt roligt projekt!

Inga kommentarer :