fredag 5 september 2008

Att sy eller inte sy...

Idag blev jag arg och förbannad och skrev så att till och med älskade vovven Saga gav upp sina tröstförsök (förlåt). Sen mådde jag lite bättre (läs: hade inte lust att slå sönder allt) så då tänkte jag sy på klänningen. Sen kom jag på att 1) jag akn inte sy 2) jag har förmodligen inte tillräckligt med tyg. Så då blev jag förbannad igen. Lyckat.

Här hittar ni en klänning som liknar den jag ska sy. Eller köpa klar, har inte bestämt mig. Men den finns uppsydd för 3000 kr, i en strl som jag kommer i men inte mer. Och så finns det tyg i min garderob som är färdigklippt, men knappt påbörjat. Frågan är: Lägga tid på att sy nåt som förmodligen inte kommer sitta särkilt väl för att jag sytt det eller lägga tid i verkstan (2 veckors heltid) på att få ihop pengarna och då få en klänning som jag städndigt måste hålla koll på midjemåttet för att få på mig?

Inga kommentarer :