lördag 12 januari 2013

Lär inte frysa först åtminstone

Har börjat sy på min vikingaöverklänning och inser att jag lär ju definitivt inte vara den första vikingen på ett event som börjar frysa.

Underklänning i linne (naturvit)
Armlös mellanklänning i linne (olivgrön)
Herjolfsnesklänning i ylle (12 kilar så MYCKET tyg) (skogsgrön)
Påbörjad kort överklänning i ylle (senapsgul med röda stygn)
Kappa i hyfsat tunt ylle med pälsklädda ärmslut och fåll (brun med skotskrutigt mönster i gul, mörkgrön och mörkrött)
Sköldehamnshätta i ylle (blå med vita stygn och rött broderi)
Hosor i ylle (inte riktigt vikingatid men... de värmer!) (skogsgrönt)

Har mossgrönt tyg över som jag insåg färgmässigt passar riktigt bra, så kanske blir en hängselklänning också. Ska den hänga över eller under överklänningen i så fall?

Och jag behöver VERKLIGEN fodra kappan med siden om jag ska få in ärmarna i den sen...

Linda, du kan i alla fall inte säga att jag inte är en färgglad viking, även om det må vara en något dämpad färgskala!



Inga kommentarer :