torsdag 2 januari 2014

Rikard har börjat med 1300-tal!

Som ni sett i de senaste posterna har jag gjort en herjolfsneskjortel till Rikard. Självklart måste han ha hosor också. Med ett event runt knuten var det lite bråttom. Ni vet det där när man tänker att det är nästa månad så känns det väldigt långt bort även om det bara är en vecka. Det blir ännu värre när det är första helgen på nyåret, kan jag berätta! Så med en dag tillgodo, för att jag skulle hinna fixa knappar på Herjolfsneskjortelns ärmar, så hann jag faktiskt helt klart med dem, förutom att lägga sömmarna.

Skorna har han sedan innan och även tunikan (han ska få ett par nya sen... nån gång). De är rätt lösa, men då knäet hans strular så är det bara bra att han kan ha stöd under.


Och såklart, inklusive obligatorisk katt. Vi har förresten skaffat en katt till, men hon är väldigt skygg ännu. Ska försöka komma på ett sätt att få med henne också på medeltidsbild, så att jag har en anledning att visa upp henne också!

Inga kommentarer :