fredag 6 december 2013

Vikingabling

Köpte massor av nya pärlor för ett tag sen och har sedan dess inte riktigt kunnat bestämma mig hur jag ska lägga upp raderna, men ikväll var det dags.

Jag började med den övre raden med små pärlor, det kändes lättast. 


Hänget i mitten knåpade jag själv ihop med bronstråd och fick lite blodad tand. Så det blev ett gäng till och jag fick några blåsor i handen på köpet. Helt klart värt det. Några av dessa hängarna lär gå iväg som en snart försenad creative pay it forward-present. 


Sedan gjorde jag även den nedre raden vilket tog betydligt längre tid. Jag använde mig av spreaders vilket jag varit sugen på att göra ett tag (och är anledningen till att jag skjutit upp blinget). Det gjorde ju såklart att det krävdes mer testande ifall pärlorna funkade ihop storleksmässigt.


Den gula klänningen har jag nog inte hunnit visa er innan. Inlägg kommer! Här är en jämförelse mot de gamla blinget, båda bilderna tagna mot min gröna klänning.



Och sist men inte minst en bild på hur det blir när jag har allt på mig!

Inga kommentarer :