fredag 26 september 2008

Uppvisningen

Lite såhär i efterhand, sa ju söndag/måndag, så kommer en snabb-redovisning för uppvisningen. Till att börja med: jag hade en underbar kväll, tack alla Cadenzare!

Vi övade först vid sextiden och jag skulle ju dansa med Johnny vilket fungerade utmärkt. Sen rusade han iväg för att han skulle spela mellan vår övning och uppvisningen. Strax efter hand hade stuckit så bestämdes det att vi skulle ändra Pavannen, lyckat. Men det gick bra sen på uppvisningen ändå. Branlena fungerade väldigt bra för nästan alla, högt ovanför min förväntan i alla fall. Sen var det ju Picking up sticks. Som jag trodde skulle gå bra eftersom jag inte dansade med Johnny. Men mitt i dansen fick vi stanna och ropa "Replay" för ingen kunde dansa på nån annan plats än där man egentligen skulle stå och vi missade på ett ställe. Andra gången fungerade den däremot utmärkt.

Söndagen innebar två nya dansare, Svante som jag känner sedan innan och en kille vid namn Viktor. Först tränade vi på farandole och branle, det gick bra. Sen tränade vi på ngn jättekonstig dans som inte alls gick bra för min del. Men vi gör fortsättningen på söndag och får då hoppas att det går bättre!

Inga kommentarer :