tisdag 14 januari 2014

Blåvitt brickband

Fick en beställning från Norge, vilket verkligen boostar mitt självförtroende. Tyvärr verkar hon inte vilja svara på några meddelanden nu när bandet är klart, men jag har en vän som vill köpa det istället. Från början var det tänkt att han skulle köpa det jag vävt extra (väver alltid mer än beställningen utifall att, hellre en meter för långt än tio centimeter för kort) men då norskan inte svarar så får han hela. Irritationen över folk som beställer men inte ens svarar och säger "ekonomin funkar inte riktigt just nu, hur gör vi?" är kvar, men jag får betalt för mitt arbete i alla fall.

Bandet blev 4,2m långt och är 2cm brett. Ett rätt enkelt mönster och hyfsat kort så varpen snurrar sig inte så mycket vilket gör att det går betydligt snabbare att väva det. Ett band i den här stilen kostar ca 900kr.




Inga kommentarer :