söndag 2 februari 2014

Galen i tyg!

Den senaste veckan har varit lite galen. Och när jag säger lite, så menar jag rätt mycket. Speciellt om man kollar till tyginköp. Jag har fått lite beställningar nu i januari som jag tyvärr inte har bild på då barnen som kläderna var till inte följde med när kläderna hämtades, men vi ska göra lite ändringar, så jag fotograferar det då. Och sen har väldigt många beställningar trillat in, efter det. Förhoppningsvis så fortsätter det i den här takten (eller bättre!) under året.

En kaftanbeställning. En struthätta. Tio tabarder till vuxna män som har lite extra dödslängtan och ska delta i Battle of Nations - men jag är glad att de väljer att dö i mina kläder. Jag ska hjälpa min flickvän att göra en fantasymössa. En vikinga-"tomte"-mössa (ni vet vilken jag menar). Det är  20 meter tyg.

Och sen har jag varit tygombud åt några vänner samtidigt. Sisådär närmre 10 meter

Och till mig har jag köpt tyg för ett sånt där snyggt förkläde till en vikingaklänning, en underklänning i linne, en mellanklänning i ylle, foder till en 1700-talare till ett lajv och jag ska göra en tomteluva till mig också. Ytterligare 12 meter.

Och imorgon ska jag till en privatperson som säljer ut massa tyg i olika kvalitéer. Jag hoppas på att hitta ett brunt thaisiden eller vanligt siden. Och mer ylle. Jag har hört att man inte kan få för mycket ylle. Jag är helt säker på att det är sant.


...och det är inte ens alla tygerna i den högen...

Inga kommentarer :