söndag 7 september 2008

Trött dansande flicka

Idag har det hänt mycket. Först så kom vi inte dit förräns närmare halv nio (hur kunde det ta sådan tid?!) och strax därefter kom Pelle med diverse ungar. Självklart blev de satta i syarbete direkt och med undantag av Viktor så gick det mycket bra. Och jag har nu lärt mig allas namn *stolt*. Och Bengt sa även idag att jag skulle bli ledare i höst. Så nu smider jag och Annika onda planer, mohahaha!

Igår gick danserna mycket bra, nästan perfekt, men ingen log. Idag så gick danserna åt pipsvängen (hahaha, jag tyckte åtminstone det var skoj!) men alla log och hade trevligt!



Sen bar det av till Cadenza, och ehh... efter lite strul och en uppenbarligen minnesvärd språngmarsch med uppfäst klänningskjol så var vi hemma för en snabb hopplockning av saker för att sedan ta sig in till stan och stationen. Väl i Lund skyndade jag mig bort och blev sedan dagens räddande ängel eftersom jag hade danserna från förra gången uppskrivna. Sen blev det fortsättningsdans och jag fick hoppa in eftersom de var en man kort lite här och där... En av danserna gjorde vi förra gången så den gick (nästan) bra. Jag o Johnny gjorde lite fel men det var skönt om att inte vara ensam om det, hehe.Sen blev det massa andra danserna som jag inte alls kan, t.ex. Ballo de Fiore (eller nåt sånt) medan vissa gick jättebra och jag antagligen ska vara med och dansa dem på Kulturnatten! Klänningen blev dessutom godkänd!

Men nu är det snart nannedags ty jag har historiaprov imorrn.Behöver jag nämna att jag är dödstrött efter den här helgen?

Inga kommentarer :