söndag 20 januari 2013

Mäter och svär

...och kan för mitt liv inte begripa varför det inte blir jämnt. Att det skulle skilja en eller två centimeter kan jag köpa, men inte typ fem! Och jag vågar inte sy för att sen lägga upp det så det blir jämnt (vilket ju inte är svårt) för jag är rädd att det är sömmen mellan ärmen och kilen som är fel, inte att tyget någonstans dragit sig. Andra sidan blev helt jämn direkt, skiljer 4mm mellan kil och baksida och 3mm mellan kil och framsida. Gaaaaaaah.

Och berättaren på Narnia-ljudböckerna var helt fantastisk så nu är jag jättekräsen. The civilization of medieval history-uppläsaren hade kunnat få en koffeinstinn studsboll att somna inom 20 minuter och Sagan om isfolket-uppläsaren låter som en snofsig knäppgök. Och jag som hade för mig att de böckerna hade ett så poetiskt språk... med hennes röst låter det mest uppläxande! Så nu lyssnar jag på Syskonen Baudelaire, vilket fungerar, men jag var inte direkt sugen på det.

Och en liten sidonotering: jag hoppas att mina handleder är som de ska imorgon så att jag kan vara med och fightas. Har missat alldeles för mycket heavy fighting-träning pga att jag velat bli frisk (tog det ändå 2 månader? ja, det gjorde det. Sjukt ovärt att vara duktig alltså).

Edit: Nånstans har jag dragit tyget. Men det är lugnt, det är i fållen det är fel. Och börjar jag sy andra sidan av kilen kan det till och med bli bra. Funderar på att tråckla fast den nerifrån med tråd med annan färg för att det ska bli rätt. Testar det.

Inga kommentarer :