måndag 13 maj 2013

Heavy Fighting - auktoriserad!

Hemma från Knäcke, sovit i min säng igen, kunnat laga mat på spis... och redan börjat längta tillbaka på ett sätt. Fast mer längtar jag nog till nästa år, när jag själv har rustning och kan vara med. MEN! Jag auktoriserade på svärd och sköld ändå under veckan!

Alma var så himla snäll och lånade ut sin rustning och även hjälm eftersom jag inte var helt säker på var Rikard hade sin hjälm. Lite skillnad mot Cissis rustning som är mest sportgrejer; Almas var gambe, läder och plåt. Underbart bra uppbyggt, men känns som att den personliga anpassningen är viktigare där...

Fick se en av de vackraste hjälmarna jag vet IRL och den var ännu vackrare än på bild, samt bestämt hur min hjälm ska se ut. Det blir en vikinghjälm med nässkydd eller eventuellt en mask (troligtvis det första) och galler runt om, samt med hål så jag kan fästa läder över nacken om jag vill (för solskydd eller kyla på vintern...) och dessutom byta färg. Grönt för att slåss med Gröna Kompaniet och sedan gult för att slåss för hålsidan haha.

Och en fin bild på mitt auktoriseringsminne, taget igår och auktoriseringen var i onsdags... ett slag på vad jag trodde var tillräckligt med skydd, men inte alls var det. Men jag har lärt mig!

Inga kommentarer :