lördag 29 juni 2013

Vikingabyxor, beställning

Sådär, då var byxorna klara. Tog väldigt, väldigt kort tid att göra dom. Inga tankevurpor, trådfnurror eller annat jobbigt som brukar dyka upp! Himla skönt. Ett par medeltida-/vikingabyxor alltså, på beställning. Jag tycker denna modellen är ett bra mellanting som funkar hyfsat till det mesta. Himla enkla att göra mönster från också, ifall personen ifråga har ett par lösa jeans. Bara att rita av.

Bild när byxorna bärs kommer förhoppningsvis inom snar framtid, kanske redan närmsta veckan. Här är bild på byxorna liggandes på min tunika i alla fall. Mörkblått linne, tror bestämt att det var marin som var färgen. Finns på Stoff & Stil i alla fall.

Och en bild på dragskon. Utan band dock, för jag har antingen använt upp eller förlagt det band jag trodde jag hade hemma.


Inga kommentarer :