torsdag 9 januari 2014

Ibland händer det...

Det där med Triss har jag inte så mycket för, men Erikshjälpen däremot, ojojoj. Höll på att skriva att det kostar ju inget att prova lyckan (med att gå in i butiken) men det är väl sällan man kommer ut därifrån tomhänt. Nu skulle jag i alla fall in och ha tag på en matskål till den nya katten, Glimta*. Några matskålar hade de inte men jag vågade mig in på tygavdelningen där jag hittade ett fantastiskt bomullstyg; tjockt med vit botten och röda rutor. Det kan mycket väl hända att det blir ett par vikingabyxor av det, för det faller som ylle. Jag hittade även en bit rosa linne som ska bli en eller två barnkjortlar för försäljning och sist men absolut inte minst det här vackra fiskbensmönstrade tyget. Det grå är ull men vad den vita varpen är för material är inte fastställt. Det är i alla fall 4,2m långt och 1,6m brett. Och hur mjukt som helst. Det kommer bli en underbar vikingaklänning; jag kan se mig själv snurra runt i pudersnö med den.


*Glimta låter nästan som det medeltida kattnamnet Glas nenta, vilket betyder Nässelgrå som verkligen beskriver henne. Hon är lika stor som en fem månaders kattunge och när hon väl jamar så låter hon som en månadsgammal kattunge. Himla söt är hon.

Inga kommentarer :