fredag 10 januari 2014

Bokhyllorna sorterad

Det är ju ett lyxproblem, det där när saker och ting inte får plats längre. Speciellt när väldigt mycket redskap och böcker och annat roligt har införskaffats riktigt billigt på loppisar. Våra bokhyllor har länge varit totalkaos i form av småbitar, UFOn*, verktyg, böcker, spel, pussel och rätt mycket till. Det är egentligen väldigt lite som är bortplockat från bokhyllan mer än stuvbitarna och toillerna.


Nu har ylletygerna en egen hylla (näst överst till vänster) där även de största yllestuvarna får ligga och jag kan sitta i soffan och njuta av utsikten och gå bort och klappa på dom. Under dem så finns alla verktygen och Rikards sysaker; ytterligare ett steg ner finns våra UFOn; nedanför det så är det lite blandade tyger. Alla tygerna är mätta och det sitter en lapp på dem med deras storlek, allt för att jag ska lätt kunna plocka fram vad som behövs.

Våra böcker består av ett antal skönlitterära som lätt räknas på ett par händer (jag lånar mest) och fotoböcker till vänster; kokböcker och historieböcker till höger. Mittenhyllan till höger är en stor del, men inte allt, av vårt feast gear (som man kallar det i SCA) dvs våra måltidsgrejer. I ammunitionslådorna på hyllan nedanför finns våra cd-skivor och nedanför det finns mina målargrejer, allmän pyssellåda och biblioteksböckerna. Längst ner på båda hyllorna är tidskriftsamlare och pärmar som mestadels innehåller tidningar och SCA-relaterat. Och inte att förglömma; min saftmaja.

*UFO: UnFinishedObject, det vill säga alla de där projekten som är påbörjade, men inte riktigt är klara ännu. Förhoppningen är ju att den högen ska vara så liten som möjligt och jag tror inte min hög någonsin varit så liten någonsin!

Inga kommentarer :