fredag 10 januari 2014

Barnvävstol till brickbandsstol

Min rygg tål inte riktigt alltid att jag sitter med bälte och jag påbörjade det här projektet, med att plocka bort allt som inte behövde vara där, för flera månader sen, men blev inte riktigt klok på hur jag skulle kunna spänna varpen på ett vettigt sätt. Sen har jag börjat väva medan jag har varpen i fläta och då blir vissa trådar lösare på vissa ställen och tajtare på andra, så jag bestämde mig för att ge det ett försök till nu, eftersom ryggen inte alls ville vara med.

Och vilken frihet! Att bara kunna ställa den ifrån sig hur som helst, kunna sitta var som helst och ja... även om bältet har sina fördelar framförallt genom att man kan spänna varpen genom att luta sig framåt eller bakåt.

Men den är fortfarande inte riktigt optimal. Jag lär plocka sönder hela och bygga om den på något vis, ska bara bestämma mig för hur först.


Inga kommentarer :